IKT HAUSNARKETA
Hausnarketa hau egiteko testu hiru ataletan banatu dut. Alde batetik beste
taldeen ebaluazioa egingo dut, beste batetik nire taldekideen ebaluaketa bat
egingo dut eta azkenik nire buruari auto-ebaluaketa bat egingo diot.
Esan dudanez lehenengo eta behin beste taldeei buruzko ebaluazio bat egin
eta iritzi txiki bat emango dut. Aipatu beharra dago talde guztiek gogor egin
dutela lan eta hori baloratu beharreko zerbait dela uste dudala. Horrenbestez
beste taldeen ebaluazioarekin hasiko naiz.
Ebaluazioa hau egiteko kontuan hartu ditudan irizpideak bi dira: Alde
batetik, eta teknologia berriei buruzko irakasgaia dela kontuan hartuta
garrantzitsuena, aurkezpenerako erabilitako baliabidea. Bestetik aurkezpenaren
maila: koherentzia, informazioaren argitasuna, ulermena...
Hasteko esan beharra dut talde guztiek gogor lan egin dutela eta bere
aurkezpenak ahalik eta hoberenak izaten saiatu zirela. Esan dudanez, kontuan
hartu dudan irizpideetako bat baliabideen erabilera izan da. Hori kontuan
hartuta esan behar dut lehen eguneko edo lehenengo asteko aurkezpen gehienetan
Power Point-ak zein prezziak erabili zirela momentu horretan ezagutzen genituen
baliabideak zirelako. Kurtsoa aurrera joan ahala, baliabideen erabilera aldatu
egin da, ikasleok baliabide gehiago aurkitu ditugulako (Emaze, powtoon...).
Aldaketa hori lehenengo aurkezpenetik aurrera ikusi zen, esan dudanez, kurtsoa
aurrera joan ahala.
Beraz, aurretik esan dugun moduan, aurkezpenak egiteko modua aldatuz joan
egin da eta azkenean dibertsitate handia sortu da, baina, zein da baliabide
teknologikorik erabiliena? Aurkezpen guztiak ikusi eta gero ondorioztatu
dezaket baliabide teknologikorik erabiliena powtoon edo etxetik ekarritako
ahotsa zuten bideoak izan direla. Honen arazoa deskubrimendu berria izatea da.
Bigarrenez, eta ez horregatik garrantzi txikiago batekin aurkezpenaren
maila ebaluatzea erabaki dut. Gure klasea 96 kideko klase bat da eta ikasle
kopuru horren aurrean aurkezpenak egitea urduritasuna sortzen du. Urduritasuna
talde askotan nabaritu izan da, baina, talde orok lortu du aurkezpena
zailtasunik gabe gainditzea.
Baina zein izan da lan honetako arazorik komentatuena? Talde guztiak ondo
funtzionatu dute, azken finean talde bat direlako eta haien artean eta guztiak
batera lan egin behar dutelako lana aurrera eramateko, baina, talde guztietan
gauza ez da dirudien bezain erraza. Talde askotan komunikazio falta agertu da
arazo nagusitzat, izan ere, guztion artean ados jartzea ez da gauza erraza eta
ideia edo pentsamendu ezberdina izatekotan taldekideekin desadostasunak ager
daitezke: geratzerako orduan, ipiniko dena zehazterako orduan... Ala eta guztiz
ere esan behar dut, begi-bistan talde guztiak beraien arteko arazoak konpondu
dituztela eta aurkezpenak aurrera eraman dituztela.
Nola eta Zerekin egin dute lan taldeek? Talde gehienak antolakuntzaren
forma klasikoa hartu dute, hau da, egun edo arratsalde bat geratzea lan egiteko
asmotan. Bilera horietan aldeek jarraituko dituzten pausuak, araudia, lanaren
banaketa... zehaztu dute. Talde gehienek testuekin egin behar izan dute lan,
beste batzuek aldiz testuez aparte bideo bat ikusi behar zuten laguntza moduan.
Aurretik lana banatzearen estrategia
talde gehienek erabili dutena da, normalean banaka egitekoa, baina baita ere
badaude bikoteka lan egin dutenak, esaterako: 4. taldea.
Aurkezpenak orokorrean ondo prestatuta egon dira eta erabili edo aztertu
dituzten gaiak interesgarriak izan dira; Eskola 2.0, Tik Tak teknologia
berriak... Beste taldeen hausnarketa txiki honekin amaitzeko, nire ideiak
eskema txiki batean laburtuko ditut eta aipatu beharra dut ikaste - irakaste
prozesua ona izan dela eta ikasleoi gauza berriak jakiteko eta ezagutzeko balio
digula. Horrenbestez, hona hemen nire ideien eskema txiki bat:
ü
Talde
guztiak ondo egin dute lan bakarka zein taldeka.
ü Baliabideen desberdintasuna handia izan
da. (Pootown-etik Power Point sinple batera.
ü
Talde
guztia arazoak izan dituzten arren (denbora, komunikazioa...) lana aurrera
eramatea lortu dute.
NIRE TALDEKIDEEN
KOEBALUAZIOA:
Beste taldeen ebaluazioa amaitzerakoan nire taldekideen ebaluazioarekin
hasiko naiz. Talde hau Tatianak, Eiderrek, Junkalek eta Nik osatzen dugu. Giroa
paregabea izan da batzuetan komunikazio falta nabaritu den arren:
ü Tatiana Terrón:
Oso neska langilea da eta beti dago lan egiteko prest horrek gehiegi lan egitera bultzatzen dion
arren. Berak taldearekin izan duen komunikazioa ona izan da giroarekin batera
eta horrek lana erraztu du. Gainera batzuetan taldearen kargu egin da eta
galduta zeuden taldekideak lagundu ditu. Gure aurkezpenerako Pootown erabili
genuen eta Tatianak esfortzu handia egin zuen proiektua aurrera eramateko. Bera
ideien argitasuna eta hauen gaineko konfiantza gako izan dira lan honetan.
ü Eider Martinez:
Urte honetan heldu da gure klasera eta berarekin lan egiten nuen lehenengo aldi
zen. Eider azkar irabazi du beste taldekideen konfiantza bere lan egiteko
formagatik eta bere izateko eragatik. Neska langilea da eta bere ideia argi
ditu. Beste bikoizketakoa edo taldekoa denez zailagoa egin zaigu berarekin
kontaktuan jartzea. Laburbilduz neska
langile eta argia da, horrek taldekideen konfiantza irabaztea eta giro ona
sortarazi du.
ü Junkal Susperregui: Modulu laneko talde berdinean gaude eta horrek bion arteko giro hona
eragin du. Neska langilea da, beti lanerako prest egoten dena. Bere
arduratasuna gakoa izan dira gure taldean. Azkenik aipatu behar dut, ekarpen
txikia dirudien arren Junkalen euskara maila oso lagungarria egin zaigula lana
antolatu eta idazterakoa.
Laburbilduz nire taldekideen gaineko ebaluazioa positiboak dira orokorrean.
Honek ez du esan nahi taldean arazoren bat sortu ez denik, esate baterako,
aurretik aipatu dudanez komunikazioa hobetu beharreko faktore bat izango zen.
AUTOEBALUAZIOA:
Norberak egindako lana baloratzea ez da gauza erraza eta are gehirago talde
lanean izan bada. Ala eta guztiz ere saiatu egin naiz. Nire ustez eta nire
taldekideek nitaz esango dutena errespetatuz, ondo eta gogor egin dudala lan esan behar dut.
Batzuetan nigatik espero zutena bete ez arren azkar konpondu ditut arazoak
eta niri egokitutako atalak ahalik eta hoberen betetzen saiatu nahiz. Nire
taldearekiko ekarpena baliozkoa izan dela uste dut, iritzia emanez, lana
antolatzen lagunduz...
Hausnarketa txiki hau amaitu baino lehen aipatu behar dut taldeak eta nik
egin dugun lana paregabea izan dela eta taldekide guztiak gure partetik ipini
dugula eta horrek lana erraztu duela.
Arrazoi guzti hauengatik nire buruari jarriko nion nota 8 bat d, aurretik
esan dudanez akatsak egin ditudan arren nire taldearekiko ekarpena ona izan
dela uste dudalako.
No hay comentarios:
Publicar un comentario